KÖZLEMÉNY, ÁLLÁSFOGLALÁS!

Tartalom felhasználási irányelvek

Tartalom felhasználási irányelvek:

A jelen internetes felületen található, külön nem jelölt képek saját szerzői, az illusztrációk pedig saját szellemi tulajdont képeznek!

A tartalom felhasználása más felületeken csak és kizárólag a fejlécben szereplő címen keresztüli kapcsolat felvétellel, vagy a jelen oldal forrás megjelölésével engedélyezett!

Az oldalon szereplő mások általi hozzászólásokért és szabad véleményformálásokért személyes felelősséget nem vállalok!

Köszönöm mindenki megértését.

2013. október 11., péntek

KAPOSVÁR: Tömegközlekedés fejlesztése 2.rész

Előző írásomban bemutattam az új építésű buszvárókat Kaposváron, illetve lakossági észrevételek alapján fogalmaztam meg az ezekkel kapcsolatos kritikáimat.

Jelen második részben szeretnék képet adni a régi autóbuszvárókról és az új buszvárók mellé telepített kerékpártámaszokról, vagy ha úgy tetszik, akkor kerékpártárolókról.

Tegyük fel az első kérdést.
A régi megállóépületek felújításra kerülhetnek-e valamikor?
A lehetséges választ sajnos nem tudom, de viszont egyértelmű tény az, hogy bizony bizony ráférne a felújítás egyes régebbi építésű esőbeállóra. 
A többségük hiányos és rossz állapotú. 
A legtöbbön az üvegek hiányosak, vagy azok vannak megrongálódva.
Régebbi építésű esőbeálló épület elölről...

...és hátulról.

Az érdekes kérdés, hogy mért kellett oda is új építésű "modern" buszváró ahol volt, csak rendbe kellett volna tenni.

Ablakhiányos megállóépület.
Megrongált ablakú váró.
A tömegközlekedést választók remélik, hogy egyszer talán ezen apróbb hiányosságok is megszüntethetővé válnak valamilyen módokon, amelyek a fenti képeken is láthatóak.
Fenti megállóépületeken kívül vannak szép és érdekes, hangulatos esőbeállók és váróhelyiségek, ezek közül mutatok be kettőt.
Az első egy praktikus  mondhatni kis ház rendes oldalakkal, rendes tetővel az egyik autóbusz-fordulóban. Ilyen épület még talán egy-kettő akad ezen kívül a város más pontjain. Felújításuk indokolt, elbontásuk nem támogatható. 

Fából készült váró az egyik kaposvári végállomásnál.

Akad még néhány nagyon régi esőbeálló is, melyek közül azért legalább egy párat, mint közlekedéstörténeti emléket meg kellene őrizni és felújítani. Nemrég a cseri úton bontották el az ilyen típusú esőbeállókat és építettek újakat, de sajnos olyanoknak és olyan helyre a Kölcsey utcához, ahol biztosan nem lesznek hosszú életűek, de ne legyen így.
Iyen régi retro megállóépület található például még a Vörös Telek utcai megállóban.
Régi típusú esőbeálló.

Jó lenne egyet-kettőt megőrizni belőlük.
Tegyük fel a következő kérdésünket.
Vajon valóban indokolt-e egy autóbuszvárónál kerékpár tárolók kialakítása?
Mint ismeret Kaposvár városa a nagy forgalmú megállóban összesen 196 db kerékpártámaszt is elhelyeztetett. Örömteli, hogy már az autóbuszváróknál is hagyhatjuk kerékpárunkat, azonban nem ez lett volna a legfontosabb, miközben például több olyan intézmény, közösségi közlekedési például vasúti megállóhely nem rendelkezik a kerékpár elhelyezési lehetőségével.
A közösségi közlekedési szándék azonban érthető, de tegyük fel a kérdést létezik olyan állampolgár, aki előbb kerékpározik, majd buszozik, hogy ismét kerékpározhasson?
Szerintem ilyen  meggondolatlan közlekedő aligha létezik, mert a magyarázat erre egyszerű: Ha van kerékpárom azzal megyek mindenhová, nem zárom le olyan helyen hosszú időre, ahol nem érzem biztonságban (Pécsi utca, Móricz Zsigmond utcai megállók például). Igen biztonságban, mert az új és új eszközökkel felszerelt, vagy csak részben megújult megállók egyikében sincsen térfigyelő kamerarendszer.
Kerékpártámaszok messzebbről...
...és közelebbről.
Látszólag igen kihasználtak is.
Vajon a Kapostüskevári vasúti megállóhely épülete előtti részre mikor kerülhet néhány ilyen kerékpártámasz?
Reméljük ide is hamarosan, ha már a közösségi közlekedés fontos Kaposvárnak.

Egy közüzemi épület, ahol már régebb óta igény mutatkozik
kerékpártroló kihelyezésére.
Vajon lesz Kapostüskevár  MÁV állomáson is valamikor?
 (képek: facebook és saját készítésűek)

A fenti kritikák, észrevételek  után sorozatom következő részében az elektronikus tájékoztató táblákat, a GPS koordináták alapjáni  táblákat, a fedélzeti táblákat és az akusztikus kiegészítő elemeket mutatom majd be. 

Kapcsolódó bejegyzés:
KAPOSVÁR: Tömegközlekedés fejlesztése 1.rész

Nincsenek megjegyzések: