KÖZLEMÉNY, ÁLLÁSFOGLALÁS!

Tartalom felhasználási irányelvek

Tartalom felhasználási irányelvek:

A jelen internetes felületen található, külön nem jelölt képek saját szerzői, az illusztrációk pedig saját szellemi tulajdont képeznek!

A tartalom felhasználása más felületeken csak és kizárólag a fejlécben szereplő címen keresztüli kapcsolat felvétellel, vagy a jelen oldal forrás megjelölésével engedélyezett!

Az oldalon szereplő mások általi hozzászólásokért és szabad véleményformálásokért személyes felelősséget nem vállalok!

Köszönöm mindenki megértését.

2013. október 27., vasárnap

KAPOSVÁR: Tömegközlekedés fejlesztése 4.rész

Ahogy az előző részben írtam itt a folytatásban a buszok típusával és a korszerű helyi tömegközlekedés alapelveivel foglalkozom bemutatva azt, hogy milyen lenne a jó kaposvári tömegközlekedés.

 Lássuk akkor szépen sorban:
1.) Buszok száma, összetétele:
- Száma: 40db (IKARUS, NABI, Scania, Mercedes-Benz, Hungarobusz)
- Összetétel: Régi/Új, Csuklós..
 IKARUS 260 Szóló 
IKARUS 280 Csuklós
( forrás:
www.flickriver.com)
IKARUS E-94 Szóló
IKARUS 415 Szóló
MERCEDES Connecto Csuklós
Scania  Csuklós
(
Forrás: Scania CV AB (publ), SE-151 87 Södertälje, Svédország
)
Hungarobusz H63 Szóló (forrás: Könözsi Gábor iho.hu)
NABI 700 SE Szóló
NABI Sirius Szóló
Jövőbeli járműpark fejlesztések:
-Hazai iparból!
-Hazai gyártás? (Akár Kaposvár NABI, ha megmaradhat az üzem!)
-Környezetbarát
-Gázüzemű vagy hibrid buszok (akár NABI, ha megmaradhat az üzem: környezetbarát gázüzemű (CNG, LNG) motorokkal, valamint hibrid meghajtással egyaránt készülnek autóbuszok.)
-Más lehetőség: ARC-IKARUS
Sűrített földgázzal üzemelő (CNG)
Iveco gyártmányú autóbusz tesztüzemben
 Autóbusszal szemben támasztott követelmények:
-Gyors utas csere
-Jó gyorsulási képesség (forgalom ütemét felvegye, tartsa a menetrendet)
-Padlószint magassága minimális legyen
-Minimális ergonómia
-Az utazásban résztvevők elfáradás nélkül érjenek célállomásukra (komfort, tisztaság)
-Gépjárművezető szempontjából (Gépjárművezető munkahelye = szellemi és fizikai megterhelés minimális legyen - Biztonság az utazóknak és a közlekedésben részt vevőknek,)

2.) Menetrend
-Menetidő minimalizálás
-Rövid távolságok esetén is kedvező legyen az autóbuszos közlekedés
-Tanulók és dolgozók időrendjéhez igazodjanak a járatok
-A legnagyobb utazóközönség a tanulók és a dolgozók akik rendszeresen igénybe veszik a buszjáratokat
-Kedvező kihasználtság de minél több járat

3.) Utastájékoztatás
-Meglévő utastájékoztatási eszközök karbantartása, fejlesztése
-A modern technika alkalmazása, közlekedés informatika fejlesztése!
-Internetes utastájékoztatás
-Okos-telefonok, tábla gépek, okos óra stb... alkalmazások fejlesztése
-Buszmegállókba pályaudvarokon modern interaktív utastájékoztatás
-Gépjármű vezetők és kiszolgáló személyzet kommunikációja

4.) Kiszolgáló létesítmények
-Buszmegállók (időjárási elemek ellen védelmet nyújt az utazóknak)
-Strapabíró
-Megjelenésük a város kinézetét befolyásolják

A következő részben a tarifapolitikával foglalkozom.

Nincsenek megjegyzések: