KÖZLEMÉNY, ÁLLÁSFOGLALÁS!

Tartalom felhasználási irányelvek

Tartalom felhasználási irányelvek:

A jelen internetes felületen található, külön nem jelölt képek saját szerzői, az illusztrációk pedig saját szellemi tulajdont képeznek!

A tartalom felhasználása más felületeken csak és kizárólag a fejlécben szereplő címen keresztüli kapcsolat felvétellel, vagy a jelen oldal forrás megjelölésével engedélyezett!

Az oldalon szereplő mások általi hozzászólásokért és szabad véleményformálásokért személyes felelősséget nem vállalok!

Köszönöm mindenki megértését.

2013. december 16., hétfő

Megérkezett a Rippl-Rónai Intercity vonat Kaposvárra

2013. december 15-től egy új közvetlen átszállás nélküli Intercity vonatpárral biztosítja az eljutást a MÁV-START Zrt. városunk Kaposvár és Budapest között. A vonatok kapcsolatot teremtenek Zágráb és Budapest között. Ezek a szerelvények Rippl Rónai nevét viselik.

A vonatokkal Rippl-Rónai hazatért!
Rippl-Rónai József művészi pályafutása kis kanyarral indult. A pécsi Arany Sas patikában[1] és Kaposváron az Arany Oroszlán Gyógyszertárban volt patikussegéd, majd Budapesten gyógyszerészeti mesteroklevelet szerzett. 1882-ben Zichy Ödönnél házi tanítóskodott, Szurdon és Kalksburgban élt, közben rajzórákat vett. 1884-től a müncheni Művészeti Akadémián tanult. 1887-ben Párizsba ment, és Munkácsy Mihálynál tanult, később segédje lett. Festészetén eleinte meglátszott Munkácsy hatása, akinek stílusát utánozta. Franciaországi tartózkodása alatt megismerkedett a új stílusirányzatokkal is. 1892-ben egy skót barátjával Neuilly-be költözött. Miután hazatért, Kaposváron telepedett le 1902-ben. Alapító tagja volt a Magyar Impresszionisták és Naturalisták Köre (MIÉNK) csoportnak, és részt vett a Nyugat mozgalmában is. Újra franciaországi látogatást tett, ahol az első világháború kitörésekor 1914-ben Párizsban elfogták és internálták, 1915-ben tért haza Kaposvárra, a Róma-villába, ahol élt és alkotott. Rippl-Rónai József a festészeten kívül üvegablakok tervezésével és készítésével is foglalkozott. 1912-ben ő készítette az Ernst Múzeum nagyméretű üvegablakát. (wikipédia)

Az első vonat december 15-én 17.36 perckor  gördült be Budapest-Keleti pályaudvarról Dombóváron át a városunkba Kaposvárra, majd 3 perc múlva indult tovább Gyékényesen át Zágrábba.  A vonatot a kaposvári állomáson több százan fogadták, így magam is jelen voltam vasútbarátként az eseményen.
A második vonat 18.02-kor érkezett meg Zágráb-Gyékényes felől, majd 2 perc múlva indult tovább Dombóváron át Budapest-Keleti pályaudvarra.
Nagy szükség volt még egy közvetlen átszállás nélküli vonatra a Somogy Intercity vonat mellé, azonban továbbra is igény mutatkozna legalább még egy vagy kettő hasonló járatra a kora délelőtti és a kora délutáni órákban is.
A most megérkezett Rippl-Rónai intercity vonat menetideje Budapest és Kaposvár között 3 óra és 11 perc. Ennek oka igazából csak részben kereshető a Kaposvár és Dombóvár közötti alacsony pályasebességű felújításra szoruló vasúti pályában. A vonat Budapest és Dombóvár között több helyen is megáll úgynevezett forgalmi okból, hogy elengedje ezeken az állomásokon a szemből érkező ütem szerint közlekedő pécsi IC-ket, hiszen már jó ideje tudjuk a  pécsi utasok nem szeretnek várni! Ezért nincs például több átszállás nélküli vonat Kaposvár és Budapest között, mert ha a közvetlen kocsit, vagy kocsikat  továbbításuk esetén,  a jelenlegi 9 pár pécsi IC elejére, vagy a végére soroznák, akkor abba a pécsi utasok belehalnának. A somogyi vasútbarátok részéről már többször is íródtak ilyen témájuk menetrendi kínálat bővítéssel kapcsolatos levelek a MÁV-START Zrt irányában, melyekre eddig semmilyen reagálás nem történt.
  
(készítette: a Verebély László Vasúttörténeti Egyesület)

A Somogy Intercity vonat megmaradásáért is civilek küzdöttek 2008-ban. A vonat megmaradt, igaz mára sajnos önállóságát elveszítette és már csak kettő kocsissá zsugorodva koptatja Somogy sínpárjait.
2008 óta számos javaslat és levélváltás történt, valamint média hír jelent meg abban a témában, miszerint indokolt volna több közvetlen átszállások nélküli gyors és intercity vonat a megyeszékhely és a főváros között.
Továbbra is számos változtatásra lenne még szükség a vonatközlekedésben Kaposvár és Budapest között, ennek első lépcsője lehet talán a Rippl-Rónai Intercity vonatpár.

Nincsenek megjegyzések: